onsdag den 22. juni 2011

** Hvordan er din tilgang til kunst? **


 Min kunst har altid været søgende og eksperimenterende.

Jeg maler intuitivt, og nogengange kommer der et fint billede ud af det,
og nogengange bliver det pinligt grimt.

Så bliver jeg møgsur!

Jeg tror mine billeder ville blive bedre hvis jeg havde tålmodighed til at planlægge dem lidt.

Eksempelvis skitsere og bruge en overhead i processen.

Omvendt tror jeg også det er en gave at kunne arbejde umiddelbart med sin kunst.

Turde at springe ud og eksperimentere og se hvor man ender.

Hvordan er din tilgang til kunst?
Planlægger du?
Skitserer du?
Eller er du spontan, eller?


Jeg håber glæden ved at skabe, lever i mine børns gener.
Derfor er der åbne rammer for mine børn til at eksperimentere
Må man male på mors ufærdige malerier- Ja abbsolut!



3 kommentarer:

  1. Hold fast! Det var da en skøn ide, at lade børn male på mors billeder (de ufærdige) Jeg selv prøver at tegne male, med ikke så mange overvejelser og tanker, jeg gør bare.... hm eller ønsker at være bedre til det. Nogle gange kan det godt blive for planlagt og så begynder jeg at nusse.... og så bliver jeg irriteret, vil hellere bare gøre og se hvor det bærer hen.

    SvarSlet
  2. Super idé at lade ungerne komme til !!!. Smaart :-). Selv må jeg gøre det hele selv - også prøve at få det barnlige strejf, da mine unger snart er voksne...jeg planlægger aldrig. Kaster mig bare ud i det. Nogen gange vil jeg gerne planlægge, men får det aldrig gjort...

    SvarSlet
  3. Åhhh en lækker lækker blog, her vil jeg kigge ind igen. Er selv bidt af en gal maler, så det er så dejligt med ny inspiration:-)

    Jeg melder mig som læser:-)

    Solskinshilsen Tinitten

    http://tinittens-tumlerier.blogspot.com/

    SvarSlet