lørdag den 21. maj 2011

Dagens udfordring - TÆNK STORT!

Kære alle KunstnerVærkere. Er I med på en lille udfordring...?
Og ja. Jeg skal GLADELIG indrømme, at dette indlæg blot er mit sølle påskud til, at få min nysgerrighed stillet, men også at "provokere" jer en lille smule til at tænke STORT!

Udfordring #1

Hvad er jeres STØRSTE ønske som kunstnere!
Hvis I skal lade Jantelov og Utopia rende jer et vist sted, hvad ville da være det ypperste at opnå for dig som kunstner?
Og ja, jeg burde jo være det gode eksempel, og være den første på svarlisten, men jeg vil i første omgang kun afsløre, at det indebærer dette nye havehus

Kom frisk!!
Tør du tænke stort - og sige det højt?

God dag derude i kreativitetens verden.

13 kommentarer:

  1. Mit ønske ville så være at stoppe med at arbejde og få lov til at male på fuld tid.
    Men det ville være utopi da jeg er alt for ustruktureret. Jeg ville ikke få malet . Men ,hvis jeg var med i et malefællesskab,hvor man mødtes hver dag i et fællesatelier så ville det for mig være noget helt andet.
    Det kunne være min drøm :-)

    SvarSlet
  2. Nu vil jeg jo på ingen måde kalde mig selv for kunstner.. mer`sådan en " Niels Hausgårds, Betty Mørch Hansen, type"...

    Min største drøm, er såmænd bare at komme igang, med maling og pensler igen..
    At glemme alt omkring mig, og at glemme mig selv.. Det synes jeg nemlig er det skønneste ved at male.

    Er der nogen der har gode fif, til hvad man kan gøre for at komme igang igen, når gnist og inspiration, er pisst væk.

    SvarSlet
  3. Sikke et hus !
    Det er så lækkert !
    Jeg er ikke kunstner- læser bare med her, fordi jeg ikke kan lade være .-)

    SvarSlet
  4. Alle er hjertlig velkommen . også alle dem, der bare ikke kan la´vær´;-)

    SvarSlet
  5. Drømme bli'r somme tider til virkelighed, hvis man selv søger dem.....og mine er mange og ind imellem utopiske!!!
    Eks.vis hedder én af drømmene 'et kunstnerfællesskab' lige rundt om hjørnet her i udkantsdanmark...måske i en helt bestemt lige-om-lidt nedlagt skole.
    Et fællesskab, hvor der bli'r plads til kurser og leg i enhver kreativ nuance og facon, og et mødested for mange krøllede hjerne, hvor man inspirerer og udfordrer hinanden.
    Første blad til drømmen er vendt, så måske måske måske......
    ...men sådan en drøm er ikke gratis, hverken på ussel mammon eller hårdt arbejde så vejen er endnu temmelig lang, hvis ikke den skal ende i det rene utopia....men første blad er vendt!!!

    SvarSlet
  6. Mit mål er et lille dukkemager værksted inde i den nærmeste by. Et lille sted på 30 km2, som er hyggeligt og gammeldags indrettet med hylder og skuffer, dukker allevegne så man bliver helt stum når man kommer indenfor, jeg arbejder der mens folk fra gaden kommer ind og køber mine dukker...

    Jeg tænker hverken på hvad sådan en drøm kommer til at koste eller om andre synes det er en dårlig idé, for det er der selvfølgelig mange der synes alle drømme knuserene, hver gang jeg nævner mit mål.
    Jeg forestiller mig kun hvordan jeg sidder der i værkstedet og arbejder med mit drømme job og samtidig når ud til andre lige mit i byen.

    Til Kirsten og Anette, så er der masser af kunstnere omkring jer der vil være med på den idé. Sæt en annonce op og i vil se at interessen vil strømme ind. Find et sted at leje, del lejen op så alle har hver deres lejekontrakt. Alt kan lade sig gøre, man skal bare turde gøre det.

    Jeg selv opgav en stilling indenfor forskning for ca 5 år siden. Til en god høj løn. Jeg tog springet og sagde den sikre pension op. De første måneder var hårde og jeg skal ærligt indrømme at jeg gik lidt i panik indtil jeg vænnede mig til de mindre bøffer, færre tøjindkøb, ingen udlandsrejser og biografture.
    Er man usikker på om det går, så spar op til det et år før. Lev lidt som kunstner året før og drop alt luksus, så har du måske til det første halve år uden løn eller måske kan banken højne kassekreditten lidt.

    Jeg er glad for mit spring, at jeg gjorde det. Jeg har stadig ikke den løn jeg ønsker mig og hvis det hele skulle gå i vasken, ville jeg stadig have det godt med at have afprøvet det. Havde jeg ikke taget springet og sad som 67 årige på vej til pensionen. Ville jeg måske stadig gå og tænke, hvad mon der var sket hvis jeg havde taget springet...

    ;)

    SvarSlet
  7. Jeg drømmer om flere timer i døgnet, så jeg kan lave mange kreative ting.

    Glæder mig til at følge med i dette fællesskab.

    Mange hilsner Gitte

    SvarSlet
  8. Gitte: Velkommen til :-)

    Anonym: Spørgsmålet om hvordan man sparker kreativiteten igang igen, får lige sin egen tråd én af dagene...for du er garanteret ikke den eneste, der har fået grå hår i hovedet under sådan en proces :-)

    Meisolle: Super fede betragtninger, du kommer med. På mange måder modigt at du er sprunget ud i det. Og endnu mere modigt, at sætte ord på de "drømmebilleder" vi nok allesammen har inde i hovedet, men ikke tør sige højt.

    SvarSlet
  9. Jeg fulgte den ene drøm for 3 år siden. Sagde et godt job op i forsikringsbranchen med høj løn, for at åbne en livsstilsbutik (desværre kom finanskrisen 2 måneder efter vi åbnede). Jeg lukkede butikken i sept. 2010 og valgte istedet at satse på mine malerier. Så vi har en fast indtægt, men det lykkedes alligevel hver måned at betaler regningerne.

    Drømmen er nu at finde et nyt hus (leder på boligsiden.dk hver dag), hvor jeg kan have atelier, galleri/butik og mulighed for at undervise/afholde workshop. JEG VIL DETTE og er slet ikke itvivl om at det lykkedes. Men det er vigtigt at holde fokus og holde fast i det man vil. Så tror jeg også på at det lykkedes :-)

    SvarSlet
  10. Hej Rikke
    Jeg skrev tidligere, at jeg da var interesseret i at være med i netværket, og linkede til dig på min blog. Men jeg fik jo ikke tjekket op på det igen! Her er jeg så, og vil gerne lege med ;-) Kunsten har dog ikke sin egen blog endnu, men en side på facebook, og en hjemmeside www.tullerier.dk

    Jeg vil da gerne dele mine drømme her:
    Lige nu knokler jeg som bare pokker med at få malet en masse, og vist det frem. Mit mål er at sælge for 50.000 inden november.... nok lidt rigeligt ambitiøst, men den helt store drøm er at åbne gårdbutik. Min passion ligger i blomsterverdenen, og også mit professionelle virke, men maleriet vil jeg ikke undvære. Så jeg håber de to ting kan forenes, og gerne til efteråret - derfor de 50.000..... ;-)

    SvarSlet
  11. Hej Rikke
    Jeg vil også gerne være med, hvor er det en god idé!
    Jeg drømmer om en fremtid, hvor jeg ikke behøver at arbejde med noget som egentlig er spild af ens tid. Det skal være noget der gør at glæder mig til at komme på arbejde hver dag. Jeg er barn af to selvstændige forældre og jeg har også selv altid drømt om at blive selvstændig. Jeg ved at det nok skal lykkes en dag, men tingene skal bare lige falde i kan først.

    SvarSlet
  12. Hej Rikke.
    Jeg er netop tilfældigt faldet over denne blog og vil da gerne være med. Jeg er godt nok ikke maler, men filter...
    Udover her på bloggen kan jeg kan ses og følges på www.lenesfiltdesign.dk, amio.dk/butik/lenesfiltdesign og på facebook-siden 'Lenes Filt Design'.

    Min store drøm er at kunne leve af at filte hatte og beklædning. Dette er desværre utopi, da markedet til dette langt fra er stort nok.
    I stedet drømmer jeg om kombineret butik og værksted, hvor jeg udover at sælge mine filtede ting også vil holde kurser og workshops.
    At kunne leve af det er nok stadig utopi, er jeg bange for. Men måske ved at sælge andre ting også...? Ikke nødvendigvis filtede ting, men et bredt udvalg i forskellig kunsthåndværk.
    Min dejlige mand er pt. ved at lave mig et stort (næsten 100m2)værksted i vores ene udbygning, her på vores lille sted på midtfyn. Så vil jeg starte med at flytte mit værksted derud og begynde at holde kurser og workshops....og så må vi se hvordan det udvikler sig derfra.
    Men jeg håber drømmen bliver en realitet!!

    SvarSlet